ALGOPOL: Research into Value-Sensitive and Transparent Algorithmization in the Police

Esther Nieuwenhuizen ontvangt een Fulbright Beurs

Stichting Fulbright Commission the Netherlands heeft Esther een beurs toegekend voor een onderzoeksbezoek in de Verenigde Staten. Deze ontving ze tijdens een Award Ceremony op het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Den Haag.

Esther gaat van september-december 2022 naar New York waar ze samen met Gregory Porumbescu, van de Rutgers School of Public Affairs and Administration (Rutgers University, Newark), aan haar onderzoek zal werken. Ze zullen een vergelijkende studie tussen Nederland en de Verenigde Staten opzetten om uit te zoeken wat de rol van transparantie over wet- en regelgeving is voor het vertrouwen van burgers in algoritmegebruik door de politie.